Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2012

ΟΜΑΔΑ Δ - Α3 Η γυναίκα της Ζάκυθος


ΟΜΑΔΑ  Δ΄
« Η γυναίκα της Ζάκυθος » 

Δ. Σολωμός

     Το πεζό έργο του Δ. Σολωμού ‘’Η γυναίκα της Ζάκυθος ‘’ αναφέρεται στην περίοδο πολιορκίας του Μεσολογγίου και συγκεκριμένα λίγο πριν την πτώση του. Από αυτό μπορούμε να αντλήσουμε πολλές πληροφορίες όσον αφορά την κοινωνική θέση των γυναικών και τις διαφορές που τις χαρακτηρίζουν ανάλογα με τον τόπο καταγωγής και τις συνθήκες ζωής τους.

    Αρχικά παρουσιάζονται οι Μεσολογγίτισσες, οι οποίες αναγκάστηκαν να καταφύγουν στη Ζάκυθο, ενώ τα αρσενικά μέλη των οικογενειών τους πολεμούσαν. Αλλά κι αυτές δεν έμεναν άπραγες. Συνέβαλλαν στον αγώνα των Μεσολογγιτών αφήνοντας με τον καιρό την υπερηφάνεια τους και βγαίνοντας στο δρόμο να ζητιανέψουν έτσι ώστε να μπορέσουν να στείλουν χρήματα, τρόφιμα κι άλλα είδη πρώτης ανάγκης στους αγωνιστές. Συνεπώς, η γυναίκα εκείνης της εποχής, αν και συνήθως δεν συμμετείχε ενεργά στη μάχη, ξεχνούσε την περηφάνια της μπροστά στην αγάπη για την οικογένεια και την πατρίδα και τα θυσίαζε όλα.  Επιπλέον, τηρούσαν την αξιοπρέπεια τους ακόμα και όταν ζητιάνευαν, δείχνοντας έτσι την πίστη τους σε αξίες και ιδανικά. Και ο κόσμος, όμως, συμπεριφερόταν με σεβασμό προς αυτές και τον αγώνα τους, προσφέροντας ότι είχε στη διάθεση του ο καθένας.

     Από την άλλη, η γυναίκα της Ζάκυθος ασχολείται με τον καλλωπισμό της κόρης επιδεικνύοντας ένα είδος αδιαφορίας για τα υπόλοιπα γεγονότα στον κόσμο γύρω της. Από τα λόγια της φαίνεται πως πρωταρχικός στόχος για μια γυναίκα, από την παιδική της ηλικία ακόμα, είναι ο γάμος, ο οποίος συνοδεύεται από την διατήρηση της εξωτερικής ομορφιάς. Ακόμα, δείχνει μια ψεύτικη θεοσέβεια, η οποία αναιρείται στο διάλογο με τις Μεσολογγίτισσες. Βλέποντας τις Μεσολογγίτισσες, αποκτά μία εχθρική στάση και ξεκινά με κατηγορίες πως ήρθαν να την διατάξουν και να της αντιμιλήσουν. Συνεχίζει υποστηρίζοντας πως οι Τούρκοι τους φέρθηκαν πολύ καλά κι αυτοί τους πρόδωσαν εναντιώνοντας τους για να απελευθερωθούν. Έτσι, φαίνεται και η πλευρά Ελλήνων που είχαν φιλοτουρκικά αισθήματα την περίοδο της Τουρκοκρατίας και ήταν αντίθετοι στον αγώνα. Στη συνέχεια, βλέπουμε τη γυναίκα της Ζάκυθος να κατηγορεί τους Μεσολογγίτες για αχαριστία απέναντι στους Ζακυθινούς, που θα τους προσφέρουν τροφή μετά την πτώση του Μεσολογγίου.  Από αυτά, είναι προφανής καταρχάς η χαιρεκακία της για την επικείμενη πτώση του Μεσολογγίου και η απαξίωση για τον αγώνα αυτό. Τέλος, διώχνει τις Μεσολογγίτισσες με την πρόφαση πως έχει δουλειές να κάνει, χωρίς να τηρήσει κανένα τυπικό φιλοξενίας.

     Έτσι, από την μία είναι οι γυναίκες τους Μεσολογγίου που αφήνουν τα πάντα στην άκρη προκειμένου να συνεισφέρουν στον αγώνα εξαιτίας της αγάπη τους για την πατρίδα και την οικογένεια, ενώ από την άλλη είναι η γυναίκα της Ζάκυθος, ρηχή, χωρίς ενδιαφέρον για τα κοινά και με φιλοτουρκικά αισθήματα να αντιπροσωπεύει ένα κομμάτι του τότε Ελληνισμού που ήταν ενάντια στον αγώνα.

     Σε σύγκριση με το σήμερα, το μόνο κοινό της σύγχρονης γυναίκας με τις Μεσολογγίτισσες είναι η αγάπη για την οικογένεια, ενώ δυστυχώς, σήμερα σε ανάλογη περίπτωση οι γυναίκες βάζουν ως πρωταρχικό στόχο την φυγή αυτών και των παιδιών τους, γεγονός που αποδεικνύει μία σημαντική αλλοίωση του εθνικού χαρακτήρα. Συνεπώς, η σύγχρονη γυναίκα παρουσιάζεται να φέρει περισσότερα κοινά με τη γυναίκα της Ζάκυθος, παρά με τις Μεσολογγίτισσες.

ΟΜΑΔΑ Δ΄
Πετρέση Μαρία
Ράζγκελης Κωνσταντίνος
Σιβρίδης Αλέξανδρος
Σπυροπούλου Σοφία
Τσιομπανίδου Βασιλική
Φουντούκα Μαρία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου