Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2012

ΟΜΑΔΑ Α - Α3 διασκέδαση '70



ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 70

Ήταν τότε που οι γειτονιές ήταν γεμάτες παιδιά, φωνές και παιχνίδια.
Ήταν τότε που κυκλοφορούσαν ελάχιστα αυτοκίνητα, συνήθως Φιατ 127 και 128 οι μάγκες είχαν Ωτομπιανκι Άμπαρθ δυναμίτη με 53 άλογα παρακαλώ.
Ήταν τότε που έκανε την εμφάνιση της η πρώτη τηλεόραση, ασπρόμαυρη την αρχή και έγχρωμη μετά.Μέχρι τότε βασικό μέσαο ενημέρωσης και διασκέδασης ήταν ραδιόφωνο.Τα τρανζίστορσ, μικρά ραδιοφωνάκια ήταν στα φόρτε τους. Όλες οι οικογένειες είχαν ένα ραδιόφωνο. Οι πλούσιες οικογένειες είχαν μαγνητόφωνο και πικ-απ.
Το σχολείο ήταν η βασικά ενασχόληση των παιδιών. Ήταν η εποχή που όλοι φορούσαν ποδία αγόρια-κορίτσια στις αρχές του 70 που όλα τα τετράδια ήταν μπλε, που έκαναν γυμναστικές επιδείξεις με μπλε σορτσάκια και άσπρα αθλητικά Μινέρβα. Φροντιστήρια δεν υπήρχαν. Άντε να πάει κάποιος στον Στρατηγάκη να μάθει Αγγλικά. Έτσι τα παιδιά ήταν μια παρέα στο σχολείο και διασκέδαζε όλο το τμήμα της τάξης.
Τα βράδια λοιπόν μαζεύονταν από διάφορες γειτονιές και έπαιζαν κρυφτό, κυνηγητό και διάφορα άλλα παιχνίδια που κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της πόλης. Δεν φοβόντουσαν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους και αργά την νύχτα.
Πολλές φορές πήγαιναν στα ζαχαροπλαστεία για γλυκό και αναψυκτικό και μετά βόλτα στην πόλη.
Όταν κάποιος γιόρταζε έκανε πάρτι στο σπίτι και εκεί ακούγονταν τα τραγούδια της εποχής, συνήθως ξένα ροκ και ποπ. Ακούγονταν και Ελληνική ροκ σκηνή και τα τραγούδια του νέου κύματος. Αργότερα της δεκαετίας έμαθαν οι νέοι και τα ρεμπέτικα. Η ραπ και τα άλλα είδη μουσικής άρχισαν να εμφανίζονται στις αρχές του 80.
Οι ντισκοτέκ ήταν η ανακάλυψη της εποχής. Τα μπλουζ και σέικ έδιναν και έπαιρναν. Ήταν η διασκέδαση του Σαββατοκύριακου. Γιατί τα χρήματα ήταν λιγοστά. Μερικές φορές τα αγόρια πήγαιναν και σε καμία ταβέρνα με Τζουκ -Μποξ άντε και σε κανένα μπιλιάρδο και κανένα ποδοσφαιράκι. Με κάθε προφύλαξη φυσικά γιατί υπήρχε απαγόρευση.
Υπήρχε φυσικά και ο κινηματογράφος. Οι νέοι παρακολουθούσαν συνήθως ξένες αστυνομικές περιπέτειες και καουμπόικα, σε αντίθεση με τους μεγάλους που έβλεπαν τις δακρύβρεχτες Ελληνικές ταινίες. Αργότερα ανακάλυψαν και οι μικρότεροι την μαγεία της Ελληνικής κωμωδίας.
Ήταν οι δεκαετία που μέχρι το μισό της υπήρχε απαγόρευση κυκλοφορίας μετά τις 7:30 το απόγευμα.
Βέβαια να μην ξεχνάμε και την τηλεόραση. Οι πρώτες ελληνικές σειρές έκαναν την εμφάνιση τους, μαζί με τις εισαγόμενες, με τους γονείς τους λοιπόν παρακολουθούσαν το Λούνα Πάρκ, τη Χαβάη 5-0, τη Μπονάντσα και τη μαύρη καλλονή. Την Κυριακή ο Γιάννης Διακογιάννης και η Αθλητική Κυριακή, ενημέρωση τα στιγμιότυπα από διάφορα σπορ.
Τα πιο πολλά παιδιά είχαν στο πρόγραμμα τους και κάποιο σπορ. Ποδόσφαιρο, Μπάσκετ, Βόλλευ.
Όλοι κάτι διαβάζανε. Τα κορίτσια Μανίνα και Κατερίνα. Τα μικρά αγόρια Μπλεκ, Ζγκορ, Ομπραξ, Μικρό ήρωα και τα μεγάλα Λούκι-Λουκ, Αστερίξ, Μάσκα.
Δεν υπήρχαν κομπιούτερ, ούτε msn,δεν υπήρχαν κινητά, δεν υπήρχε άγχος ούτε κατάθλιψη, δεν ήταν τα παιδιά μόνιμα στην οθόνη της τηλεόρασης ή του υπολογιστή, δεν υπήρχαν πολλά, υπήρχε όμως το όνειρο και η ελπίδα



ΟΜΑΔΑ Α
ΠΑΠΑΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΤΑΡΤΑΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΧΑΡΜΠΗ ΗΛΙΑΝΝΑ

ΟΜΑΔΑ Α - Α3 προξενιό



ΠΡΟΞΕΝΙΟ

Στα παλιά τα χρόνια επειδή οι άνθρωποι δεν ήταν πολύ κοινωνικοί και δεν έβγαιναν από τα σπίτια τους δεν μπορούσαν να γνωρίσουν όλους τους ανθρώπους με αποτέλεσμα να μην μπορούν να παντρευτούν. Γι’ αυτό το λόγο κάποιος ή κάποια έπρεπε να τους βοηθήσει. Συνήθως ήταν γυναίκες και λέγονταν προξενήτρες οι οποίες γνώριζαν σε ένα άντρα μια γυναίκα ή το αντίστροφο. Βέβαια οι γνωριμίες αυτές δεν γινόταν τυχαία. Ο ρόλος της προξενήτρας είναι να γνωρίζει τα δύο παιδία αναμεταξύ τους.
Σήμερα όμως όλα αυτά δεν γίνονται γιατί οι άνθρωποι είναι πιο κοινωνικοί και γνωρίζονται πιο εύκολα μεταξύ τους.

ΟΜΑΔΑ Α
ΠΑΠΑΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
 ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΤΑΡΤΑΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΧΑΡΜΠΗ ΗΛΙΑΝΝΑ

ΟΜΑΔΑ Α - Α3 Δέσπω



ΘΕΜΑ: Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΕΣΠΩΣ ΜΠΟΤΣΑΡΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΒΑΝΙΤΩΝ ΤΟΥ ΑΛΗ ΠΑΣΑ ΚΑΙ Ο ΗΡΩΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΗΣ

Το τραγούδι ξεκινά με την τυπική μορφή πολλών ιστορικών και κλέφτικων τραγουδιών. Ο αφηγητής αναρωτιέται στον στοίχο 2, αν οι πυροβολισμοί πέφτουν για χαρμόσυνο γεγονός ή όχι , αλλά τν συνέχεια μας λύνει την απορία καθώς στον στοίχο 3 μας δίνει ιστορικές πληροφορίες. Οι εχθροί διατάζουν τη Δέσπω να παραδοθεί. Της θυμίζουν ότι τα γεγονότα άλλαξαν και πως είναι δούλα και ότι δεν είναι εδώ το Σούλι. Δηλαδή δεν είναι τόπος ελεύθερος. Αυτή τους απαντά με θάρρος και περηφάνια ότι δε δέχεται τη σκλαβιά (ο αφηγητής μιλάει σε γ΄ πρόσωπο και επίσης υπάρχει διάλογος που δραματοποιεί το κείμενο).
Η λεβεντιά δεν είναι μόνο αντρικό προνόμιο και το πάθος για ελευθερία δεν είναι μόνο χαρακτηριστικό ανδρών. Σε πολλούς αγώνες-πολέμους, οι περισσότερες γυναίκες αγωνίζονταν. Η Δέσπω δεν είναι μόνη της, είναι και με άλλες γυναίκες που υπερασπίζονται την πατρίδα τους είναι και τα πιστεύω τους. Εδώ ίσως βλέπουμε μια αγριότητα από γυναίκες. Οι άνδρες μόνο σκοτώνουν τον εχθρό. Υπάρχει ο φόβος των Σουλιωτισσών, μήπως χάσουν φίλους ή οικογένειες.
Τέλος μέσα από αυτό το ιστορικό τραγούδι, βλέπουμε ό,τι καλύτερο και δυνατό έχει να δείξει η Ελληνίδα γυναίκα στον λαό και στην πατρίδα της, σε εκείνα τα χρόνια..!

ΟΜΑΔΑ Α
ΠΑΠΑΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΤΑΡΤΑΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΧΑΡΜΠΗ ΗΛΙΑΝΝΑ